بنام خدا
اولین فراخوان «بیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران»


بدین وسیله به استحضار عالی میرساند که با استعانت از خداوند متعال و با کمال مسرت و افتخار از 28 تا 30 مرداد 1393 در بزرگترین دانشکده شیمی کشور در دانشگاه تبریز میزبان اساتید، پژوهشگران، شیمیدانان و دانشجویان کشور در بیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران خواهیم بود. این سمینار با مساعدت مسئولین دانشگاه تبریز و دانشکده شیمی و با همکاری انجمن شیمی آلی ایران با محورهای عمده زیر برگزار خواهد شد:

سنتز مواد آلی

سنتز و کاربردهای پلیمرهای آلی 

ترکیبات آلی سیلسیم دار

سنتز مواد آلی داروئی

شیمی فضائی ترکیبات آلی

استفاده از منابع انرژی مختلف در واکنشهای آلی (نور، امواج صوتی، الکتریکی، میکروویو، مکانیکی و ...)

نقش کاتالیزورها  در شیمی آلی

کاربردهای مواد آلی و شیمی آلی در صنایع مختلف

صنایع پلیمر

شیمی آلی محاسباتی

فیتوشیمی و اسانس

نانو شیمی در شیمی آلی و پلیمر

شیمی آلی سبز

استفاده از شیمی آلی در کاهش آلودگی محیط زیست

اثرات زیست محیطی مواد آلی و روش‌های بازیافت مواد پلیمری و پسماندهای آلی

شیمی آلی زیستی

سموم و آفت کشها

زیست شیمی

شیمی آلی رنگها

روش‌های نوین در آموزش شیمی آلی

 

مطمئنا برگزاری این سمینار بستری مناسب برای آشنایی و بحث و تبادل نظر پژوهشگران بخشهای مختلف علمی و صنعتی کشور با هم دیگر و زمینه ساز هم اندیشی، هم فکری، همکاری آنها در جهت تعمیق، گسترش و حرکت به سوی کاربردی سازی پژوهش­های شیمی آلی کشور خواهد بود.

کمیته برگزاری سمینار تلاش می کند با آماده سازی برنامه های جانبی از جمله کارگاه های آموزشی مختلف و برنامه های تفریحی و بازدید از نقاط دیدنی شهر تبریز و استان، خاطرات خوشی را از حضور پربار علمی تمامی عزیزان در این سمینار و شهر اولین­ها فراهم نماید.

لذا از کلیه اساتید، صنعتگران، پژوهشگران و دانشجویان عزیز کلیه رشته های مرتبط دعوت می شود با شرکت و ارائه نتایج پژوهش های اصیل و منتشر نشده خود بر غنای هر چه بیشتر این سمینار بیافزایند.
بزودی وبگاه سمینار قابل دسترس خواهد شد و درآینده علاقمندان می­توانند از طریق وبگاه دانشکده شیمی (chemistry.tabrizu.ac.ir ) و یا وبگاه انجمن شیمی ایران (www.ics.ir) به وبگاه سمینار متصل شوند.


با سپاس

دکتر رضا نجار

دبیربیست و دومین سمینار شیمی آلی ایران