با توجه به اهمیت فراوان علم نانو در بسیاری از زمینه های پژوهشی بخصوص در شیمی، پزشکی، الکترونیک، زیست شناسی، فیزیک و علم مواد و همچنین روند رو به رشد تولیدات علمی در این زمینه ها، لزوم آشنایی و مطالعه با چنین زمینه های جذابی درک می گردد. از سوی دیگر، امروزه تعداد زیادی از پژوهشگران در مقاطع تحصیلات تکمیلی تلاش می کنند تا فعالیتهای آزمایشگاهی خود را به سمت ترکیبات و ابزارهای نانومقیاس سوق دهند.

کتاب "نانوفن آوری:اصول و کاربردها" شامل مبانی مربوط به علم نانو، مقدمه ای بر مکانیک کوانتوم، ساختار و پیوند، سنتز نانومواد-1 (روشهای فیزیکی، شیمیایی و زیستی)، روشهای مختلف آنالیز شامل روشهای میکروسکوپی، طیف سنجی، تفرق پرتو ایکس و غیره، خواص مختلف مانند خواص فیزیکی، نوری، مغناطیسی، لومینسانسی، الکتریکی و مکانیکی نانومواد، روشهای نانولیتوگرافی، برخی نانومواد ویژه (مانند نانولوله های کربنی، سیلیکون متخلخل، آئروژلها، زئولیتها، نانومواد خودتجمع یافته و ذرات هسته-پوسته)، کاربردهای نانومواد در حوزه هایی همچون صنایع، هوافضا، پزشکی و لوازم زندگی و همچنین آزمایشهای عملی برای سنتز نانوذرات مختلف، سنتز سیلیکون متخلخل و فتولیتوگرافی می باشد.

با توجه به اینکه این کتاب تقریبا در برگیرنده کلیه مطالب مربوط به مبانی علم نانومواد، روشهای سنتز نامواد، شناسایی، خواص و کاربردهای آنها می باشد، می تواند منبع نسبتا جامعی برای استفاده دانشجویان و محققانی باشد که در زمینه های مختلف نانومواد فعالیت می کنند. همچنین این کتاب برای تدریس درس نانوشیمی یا سایر دروس مرتبط با نانو در رشته هایی غیر از رشته شیمی نیز می تواند استفاده شود.

قابل ذکر است این کتاب برای اعضای انجمن شیمی ایران با 20% تخفیف از انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر قابل تهیه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب، با شماره های 64543516 و 66498868  تماس حاصل فرمایید.

نکته: معرفی کتاب در سایت انجمن مبنی بر تایید محتوای علمی نمی باشد.